welkom

Welkom op mijn blog. Ik wens jullie veel leerplezier en vertel vooral alle handige trucs etc. aan ons door.

woensdag 3 juni 2009

# ding 14

Nieuwsgierig als ik was heb ik al een tijdje geleden een chatprogramma (meebo) op mijn blog geplaatst. Maar dat ging niet helemaal goed. Het lukte me niet om het venster dusdanig klein te maken, dat je ook nog mijn dingen kon lezen. Vervolgens heb ik google-talk gebruikt. Zo kan ik tijdens mijn werk ook nog even snel een korte vraag aan één van de collega's stellen. Wel moet ik opletten dat ik niet teveel ga kletsen.....
Chatten kun je op verschillende manieren in ons werk gebruiken. Inderdaad in Al@din daar een voorbeeld van. Maar voor het spreekuur Makkelijk Lezen, is dit ook toe te passen. Vroeger konden we met een telefoonnummer bellen (ben naam ff kwijt) als we niet uit moeilijk vragen kwamen. Misschien kunnen we tijdens de uitleen met collega's overleggen (natuurlijk moeten we geen concurrent van Al@din worden.... Alhoewel ik nu al 7 maanden wacht op een antwoord van Al@din. We kunnen het ook een periode gaan uitproberen met onze klanten. Stel uw (persoonlijke) vraag aan uw bibliotheek. Dan hoef je niet persoonlijk naar de bibliotheek te komen en in het openbaar je persoonlijke vraag te stellen.
Wat betreft jongeren: misschien kunnen we hun zo gemakkelijker bereiken.
De personen die de mediacoach training hebben gevolgd kunnen ons en ouders/opvoeders meer vertellen over de gevaren van chatten voor jonge kinderen en hoe dit te voorkomen.

1 opmerking:

  1. Als je het gaat toepassen in de bibliotheek zul je je ervan bewust moeten zijn dat het chatten goed in de organisatie geregeld moet zijn. Dat er een rooster is en dat er mensen beschikbaar zijn. In de front- of backoffice, tussen het inlichtingenwerk door, elke vestiging apart of verdeeld over alle vestigingen. etc.... En dan is ook nog de vraag welke vragensteller heeft prioriteit? David Lee King schreef daar een leuk artikel over.

    BeantwoordenVerwijderen